سه دلیل اهمیت آموزش تئوری موسیقی به کودکان

هنگام یادگیری موسیقی، بچه ها ممکن است کنجکاو شوند که چگونه هر نت انتخاب شده است، یا اینکه چرا یک آهنگ به این شکل به نظر می رسد. تئوری موسیقی می تواند به نوازندگان کمک کند تا روند فکری آهنگساز را ببینند و بفهمند که آهنگساز چگونه دوست دارد یک قطعه خاص پخش شود. درک تئوری موسیقی همچنین یادگیری آلات موسیقی مختلف را برای کودکان آسان تر می کند. موسیقی شبیه به یک زبان است و بسیار شبیه به یادگیری زبان ها، پس از اینکه دانش پایه ای از دیگری کسب کردید، راحت تر می توانید یک زبان جدید را انتخاب کنید.

به طور مشابه، برای کودکانی که می خواهند نواختن بیش از یک آلات موسیقی را بیاموزند، تئوری موسیقی یک درک اساسی ایجاد می کند که به دست گرفتن چند ساز برای کودکان آسان تر می شود. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در حیطه موسیقی و همچنین  لذت بردن از آهنگ های جدید ایرانی و خارجی به اینجا مراجعه کنید

1. به کودکان کمک می کند تا بفهمند موسیقی چگونه کار می کند

برای کودکانی که در گروه‌ها یا گروه‌ها می‌نوازند، یا می‌خواهند در آن‌ها بنوازند، تئوری موسیقی به آن‌ها نشان می‌دهد که نقش آن‌ها در کل گروه کجاست – بازی کردن با سایر نوازندگان را برایشان آسان‌تر می‌کند. درک نحوه عملکرد موسیقی نوشتاری، نواختن همزمان هارمونی را برای نوازندگان مختلف آسان تر می کند.

تئوری موسیقی به کودکان کمک می کند تا بفهمند یک قطعه موسیقی چگونه کار می کند. کودکان همچنین می توانند از تئوری موسیقی استفاده کنند تا بفهمند کدام نت ها به خوبی با هم کار می کنند. درک فواصل، مقیاس‌ها و کلیدها به کودکان کمک می‌کند تا ببینند چرا یادداشت‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند یا چرا برخی از کلیدها نیاز به تیز و صاف دارند.

2. به کودکان کمک می کند موسیقی را به تنهایی یاد بگیرند

کودکانی که تئوری موسیقی را درک می‌کنند، پیشرفت در یادگیری خود را آسان‌تر می‌کنند، زیرا می‌توانند به تنهایی موسیقی جدید را تمرین کرده و یاد بگیرند. تئوری همچنین باعث می‌شود کودکان به توانایی‌های خود اطمینان بیشتری داشته باشند و تمایل بیشتری به ادامه یادگیری موسیقی در طول زمان داشته باشند. یادگیری یک قطعه موسیقی جدید به تنهایی می تواند باعث شود کودکان احساس موفقیت کنند و به مهارت های خود افتخار کنند ، که باعث رضایت بیشتر آنها از آموزش موسیقی می شود.

3. به کودکان اجازه می دهد موسیقی را  شخصی سازی کنند

اگرچه آهنگسازان هنگام نوشتن آهنگ‌های خود دستورالعمل‌های کلی را در نظر داشتند، اما شخصی‌سازی و سبک فردی که یک نوازنده برای آهنگی به ارمغان می‌آورد آن را به یاد ماندنی‌تر می‌کند. درک تئوری موسیقی این امکان را برای نوازندگان فراهم می کند تا شخصیت خود را به یک قطعه موسیقی اضافه کنند و آن را از آن خود کنند.

کودکانی که علاقه مند به نوشتن موسیقی خود هستند، به درک قوی از نحوه عملکرد تئوری موسیقی نیاز دارند تا بتوانند با سایر نوازندگان در مورد آنچه می خواهند بنوازند ارتباط برقرار کنند. آهنگسازی و نوشتن یک مهارت پیشرفته است، اما یادگیری زودهنگام تئوری موسیقی، پایه ای قوی برای این تمرین خلاقانه در آینده ایجاد می کند.

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این آهنگ امتیاز می دهید.



دیدگاه خود را بگذارید