اهمیت تاریخ در زندگی خود ما

مطالعه تاریخ برای شهروندی خوب ضروری است. این رایج ترین توجیه برای جایگاه تاریخ در برنامه های درسی مدارس است. گاهی اوقات طرفداران تاریخ شهروندی صرفاً امیدوارند که هویت ملی و وفاداری را از طریق تاریخی که با داستان‌های روشن و درس‌هایی از موفقیت و اخلاق فردی چاشنی شده است، ارتقا دهند. اما اهمیت تاریخ برای شهروندی فراتر از این هدف باریک است و حتی می تواند در برخی موارد آن را به چالش بکشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به کتابخانه تاریخ ما بپیوندید…

بسیاری از مورخانی که بیشتر برای عموم خوانندگان جذاب هستند، اهمیت نوشتن نمایشی و ماهرانه و همچنین دقت را می دانند. بیوگرافی و تاریخ نظامی تا حدی به دلیل داستان هایی که در آنها وجود دارد جذاب است. تاریخ به‌عنوان هنر و سرگرمی، در زمینه‌های زیبایی‌شناختی و همچنین در سطح درک بشر، هدفی واقعی دارد. داستان‌هایی که به خوبی انجام شده‌اند، داستان‌هایی هستند که نشان می‌دهند مردم و جوامع واقعاً چگونه عمل کرده‌اند، و افکاری را درباره تجربه انسان در زمان‌ها و مکان‌های دیگر به ذهن متبادر می‌کنند. همین اهداف زیبایی‌شناختی و انسان‌گرایانه مردم را برمی‌انگیزد تا خود را در تلاش برای بازسازی گذشته‌های کاملاً دورافتاده و به دور از فایده فوری و امروزی غرق کنند.

تاریخ به درک اخلاقی کمک می کند

تاریخ همچنین زمینه ای برای تفکر اخلاقی فراهم می کند. مطالعه داستان‌های افراد و موقعیت‌های گذشته به دانش‌آموز تاریخ اجازه می‌دهد تا حس اخلاقی خود را بیازماید و آن را در برابر برخی از پیچیدگی‌های واقعی که افراد در موقعیت‌های دشوار با آن مواجه شده‌اند، تقویت کند. افرادی که نه تنها در برخی از آثار داستانی، بلکه در شرایط واقعی و تاریخی، ناملایمات را پشت سر گذاشته اند، می توانند الهام بخش باشند.

تاریخ هویت می دهد

تاریخ همچنین به ایجاد هویت کمک می‌کند و این بی‌تردید یکی از دلایلی است که همه ملل مدرن آموزش آن را به نوعی تشویق می‌کنند. داده های تاریخی شامل شواهدی در مورد چگونگی شکل گیری خانواده ها، گروه ها، نهادها و کل کشورها و چگونگی تکامل آنها با حفظ انسجام است. برای بسیاری از آمریکایی‌ها، مطالعه تاریخ خانواده خود واضح‌ترین کاربرد تاریخ است، زیرا حقایقی درباره نسب‌شناسی و (در سطح کمی پیچیده‌تر) مبنایی برای درک چگونگی تعامل خانواده با تغییرات تاریخی بزرگ‌تر فراهم می‌کند. هویت خانوادگی مشخص و تایید می شود. بسیاری از مؤسسات، مشاغل، جوامع و واحدهای اجتماعی، مانند گروه های قومی در ایالات متحده، از تاریخ برای اهداف هویتی مشابه استفاده می کنند. صرف تعریف گروه در زمان حال، امکان شکل‌گیری هویت مبتنی بر گذشته‌ای غنی را کمرنگ می‌کند. و البته ملت ها از تاریخ هویت نیز استفاده می کنند – و گاهی از آن سوء استفاده می کنند. تاریخ‌هایی که داستان ملی را بیان می‌کنند و بر ویژگی‌های متمایز تجربه ملی تأکید می‌کنند، به‌منظور هدایت درک ارزش‌های ملی و تعهد به وفاداری ملی هستند.

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این آهنگ امتیاز می دهید.



دیدگاه خود را بگذارید